#Mutimitolvassak

POKET Zsebkönyveim #2 - A kis herceg

2019. augusztus 31. - iv.dori

     Egy meseregény, ami szól összetartozásról, szeretetről, életről és halálról. Egy meseregény, amit több tucat nyelvre lefordítottak. Egy meseregény, amiből készült opera, táncjáték, színházi és filmfeldolgozás. Egy meseregény, ami egy távoli bolygóról érkezett kis herceg alakjában tündöklő olyan tiszta és emberséges világról szól, amely után mindannyian vágyódunk.

313.jpg

 2. POKETEM: Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg   

      Sok helyen kötelező olvasmány és van aki úgy gondolja, hogy ez gyermekkönyv. Éppen ez az oka annak, hogy az egyik legfélreértelmezettebb alkotás. Véleményem szerint ez a könyv nem gyermekeknek való! Sem általános, sem középiskolában nekem nem volt kötelező olvasmány, így csak most (21 évesen) találkoztam vele, aminek roppantul örülök. Gyermekként nem értettem volna a történetet, nem fogtam volna fel a mondanivalóját, és nem is tudtam volna levonni a tanulságokat. Ezt a könyvet egy felnőtt testben élő gyermek írta a hozzá hasonlóknak. Szól a barátságról és annak elvesztéséről, szól halálról, és arról, hogy mennyire nehéz helyt állni a világban. Szól azokról a látszólagos felnőtti tevékenységekről, amik elhitetik magukról, hogy fontosak és képesek elfeledtetni a szeretet, és az elfogadás értékét. Ehhez a könyvhöz az érzelmi és értelmi intelligenciáinknak is fel kell nőniük. Egyik legszebb könyv, amit valaha olvastam. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben életem meghatározó korszakaiban elő fogom venni, és újra fogom olvasni, és mindegy egyes korszakban mást fog jelenteni, és más lesz a mondanivalója! 

kh.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mutimitolvassak.blog.hu/api/trackback/id/tr3114941574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása