#Mutimitolvassak

Eszes Rita - Rókatündér

2019. november 23. - iv.dori

     Egy romantikus YA regény, aminek köszönhetően a későbbiekben biztosan nyitni fogok Japánnal kapcsolatos történetek felé. Egy történet, amely ugyan fantasy, mégis élethűen ábrázolta a tinédzserek életét...És egy lány, aki embernek látszik, mégis ha akar, róka képében jelenik meg. Ilyen volt számomra a Rókatündér: 

capture-20191123-172322.jpg

covers_515901.jpg

     Fülszöveg: Ha igazán szereted elengeded? Midori nem hétköznapi lány - persze, minden tizennyolc éves így érzi. Ám ő az erdőben nevelkedett a kétszáz éves nagyanyóval, aki rókává tud változni. Midori is kicune, de még csak próbálgatja a képességeit. Egy nap meglátja a vonzó és különleges Akirát. A fiú mesél magáról a rókának, de sejtelme sincs, hogy az érti a szavát. Csakhogy nagyanyó nem nézi jó szemmel Midori és Akira barátságát, ezért Oszakába küldi a lányt, hogy belekóstoljon a városi kamaszok életébe - és eltávolodjon Akirától. Midori egy csapat külföldi cserediákkal együtt kipróbálja a japán középiskolások mindennapjait. Szert tesz két új barátra: a szívtipró Tristanra és a lázadó Reire, akik ki nem állhatják egymást. Mennyi titok szövi át a rituális szabályokat követő, fegyelmezett japánok életét? Hogy érzi magát egy félénk rókatündér a gimnáziumban? És mi történik, ha Akira egyszer csak felbukkan Oszakában?

img_20191111_191923.jpg

     Eszes Rita könyve először a borító miatt fogott meg. Bár személy szerint én is vallom az elvet, miszerint "könyvet sem a borítója végett választunk", azokban az esetekben, amikor az érdemes rá, megszoktam dicsérni a külsőségeket is. Színekben és kompozícióban is igényes a kialakítása, jó ránézni. A fülszöveg eléggé beszédes, sok mindent megtudhat belőle az olvasó. Számomra még nem volt zavaró, de ezt mindenki saját magát ismerve döntse el. A fejezeteknél használt grafikák szintén nagyon tetszettek, bár én egy regény során mindig szoktam hiányolni a fejezetcímeket.

     Őszintén megvallva, kicsit félve kezdtem neki a könyv olvasásának, mivel a Japán kultúra legalább olyan messze áll tőlem, mint amilyen messze helyezkedik el kis hazánktól, mégis a kíváncsiság és valami új megismerése hajtott előre, így belevágtam. Sajnos az első négy fejezet után abba akartam hagyni az olvasását, mivel nagyon nyögvenyelősen és lassan ment az egész. Már épp elkönyveltem volna egy újabb csalódásnak és rosszul választott könyvnek, amikor is rászedve magam, folytattam a regényt. És milyen jól tettem! Egészen a könyv végéig faltam a történetet. A cselekményszál felgyorsult, az események csak úgy követték egymást.

     Eszes Rita története ízig vérig egy young adult regény, tinédzsereknek szánt fantasy történet egy kis romantikával. Főszereplőnk, Midori karaktere egy visszafogott, szerény, ugyanakkor segítőkész és őszinte lány. Az egyetlen dolog amit sajnáltam vele kapcsolatban, hogy a történet során folyamatosan azt éreztem, hogy bár hálás az őt ért jó dolgokért, mégsem mer nekik felhőtlenül örülni, azt gondolja, nem érdemli meg sem a szerelmet, sem a barátait. Hiányoltam még a többi karakter részletesebb meg, -és kiismerését, illetve Midori rókalétét. Az ötlet és a mondanivaló, amelyet az írónő közölni akart egyértelműen átjött. Az írónő a tinédzserek mindennapjait, - és az azokhoz tartozó - iskolai és családi bonyodalmakat, feszültségeket, illetve a bulizásokat, ivászatot nagyon élethűen ábrázolta. Örültem annak is, hogy bár a történet más vallásra épült, a Kereszténység mégsem volt rossz színben, ellenségesen feltüntetve. A végét kicsit elcsépeltnek és összecsapottnak éreztem, talán lezártabb és kerekebb lett volna a történet, ha kapott volna még harminc oldalt. 

     Összességében egy könnyed olvasmány volt, szerethető karakterekkel, és fontos mondanivalóval. Mivel eddig még nem olvastam történeteken Japánnal kapcsolatban, számos dolgot kijegyzeteltem olvasás közben, illetve a könyv végén található kifejezések magyarázata is segítségemre volt. Ha a későbbiekben nyitni fogok hasonló, Japánnal kapcsolatos könyvek felé, az egyértelműen az írónőnek lesz köszönhető. 

     Könyvinformációk:
                                   Oldalszám: 296 oldal
                                   Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
                                   Kiadói sorozat: Vörös pöttyös könyvek 
                                   Kiadás éve: 2019

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mutimitolvassak.blog.hu/api/trackback/id/tr8915310034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása